Presentation

Hej!

Jag jobbar med film. Därav namnet på bloggen.

Jag jobbar både med produktion (själva inspelningsfasen) och efterproduktion (allt som ske efter inspelningen är klar). Jag har pluggat film i USA där jag även fick möjlighet att jobba i Los Angeles några år. I Sverige har jag jobbat både med film och TV.

Jag har startat den här bloggen för att ventilera, berätta om hur det går till ibland bakom kulisserna och för att jag ändå alltid inser i slutändan att jag faktiskt älskar att jobba med film. Som så många andra människor i min generation så växte jag upp med "Stjärnornas Krig". Det var mitt allt, min bibel. Jag kunde alla repliker utantill en gång i tiden. Jag kom hem från skolan varje dag, bänkade mig i vardagsrummet och satte på den gamla VHS-apparaten. Inte en sån där toppmatad. Inte riktigt så länge sen... Sen dess har jag drömt om att få jobba med film. Och tydligen kan drömmar gå i uppfyllelse.

Filmarbete är däremot inte så glamouröst som man kan tro. Det är många som sliter hårt för väldigt lite pengar för att du ska kunna avnjuta en film i biografsalongen. Mer om det senare.

Just nu vill jag bara hälsa dig välkommen till min nya blogg!

Kommentarer
Postat av: Ester

Tack! Nu ska jag kika runt...

2009-10-21 @ 22:14:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0