Drömmar

Jag har insett två saker.

Jag älskar att jobba med film. Trots att det inte alltid (faktiskt nästan aldrig) är så glamouröst som det låter.

Jag orkar/vill inte längre jobba 12-15 timmar om dagen.

Åtgärd:

Jag tror jag ska satsa på att bli lärare i film på gymnasieskolan i min hemstad. Jag har ju ingen lärarutbildning, men man kan kanske plugga pedagogik på universitetet. Jag har ju mer än motsvarande en fil kand från USA. Borde inte det plus min erfarenhet med film väga rätt tungt?


Kommentarer
Postat av: Didi

Hejsan,



Ville bara säga att jag gillar din blogg. Intressant och roligt att läsa om dina tankar kring film. Jag älskar film och har studerat produktion och film i 5 år nu. Ska flytta till USA inom kort och undrar om du har några tips på hur man ska gå tillväga för att få en fot in och arbeta med film där. Maila mig gärna =) Ser fram emot att läsa mer av dina inlägg.



Allt gott,

Didi

2010-11-30 @ 21:08:25
Postat av: Filmarbetaren

Hej Didi!

Jag har problem med mejladressen som denna blogg är registrerad till, därav mitt (enormt) sena svar.

Hoppas att du har hittat rätt i USA och att allt går bra för dig!

Lycka till!

Filmarbetaren

2012-06-10 @ 01:27:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0