Baksidan av medaljongen

Den här branschen är inte som andra.

Scenario: Jag förhandlar om ett jobb.

Jag: är tydlig med vilka arbetsuppgifter jag har haft tidigare och vad mina kunskaper är.
De: erbjuder en summa.
Jag: förhandlar lite till. Ställer de frågor jag har lärt mig kan vara bra att ställa. Är VÄLDIGT tydlig med vad mina arbetsuppgifter ska vara.
De: erbjuder lite mer.
Klappat och klart.

Scenario: Några dagar senare.

De: vill ändra på mina arbetsuppgifter.
Jag: men vi förhandlade ju om det här.
De: okej, vi försöker hitta en annan lösning.

Scenario: En dag senare.

De: vill fortfarande att jag ska ta på mig ytterligare arbetsuppgifter.
Jag: säger att jag inte har den kunskap som krävs. Att det inte ingår i arbetsuppgifterna för den positionen jag har. Jag står på mig.
De: ska kontakta andra företag som kan erbjuda tjänsten.

Scenario: Ytterligare en dag senare.

De: säger åt mig att jag ska göra den här arbetsuppgiften också, eller så ber de en annan kille göra det - och drar det från min lön.
Jag: tänker att jag har ett kontrakt, att de är puckade i huvudet, att jag har sagt nej i tre dagar, att jag känner mig överkörd, att jag i slutändan inte har något val för om jag bråkar för mycket så har jag inget jobb att gå till imorgon.

Kommentarer
Postat av: Blingbling

Inte konstigt att huvudvärken kommer smygandes. Dumma dom. Bling ska giva dem på moppo.



Fin blogg :) Jag vill också börja på ny kula.

Kramen

2009-10-20 @ 23:51:31
Postat av: Hanna

Hur kan de dra det från din lön när det inte ingår i dina uppgifter?! Fan vad irriterande!

2009-10-21 @ 08:58:14
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Ester

GALET! Låter ju helt skruvat och totalfrustrerande.

Det är nu du ska vinna på lotto och säga" fuck u" till alltihopa. :-)

2009-10-21 @ 22:11:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0